عکسهای ایرانی و خارجی و مطالب جالب

**اگر آمریکا و طرف‌های غربی بفهمند ایران کشور قوی‌ای است، دست از لجبازی برخواهند داشت**

عکسهای ایرانی و خارجی و مطالب جالب

**اگر آمریکا و طرف‌های غربی بفهمند ایران کشور قوی‌ای است، دست از لجبازی برخواهند داشت**

اعدام برای صاحبان وبلاگ‏ها و سایت‏های پورنو؟

روزنامه اعتماد نوشت: طرح یک فوریتی 20 نماینده برای تشدید مجازات اخلالگران در امنیت روانی جامعه و حمایت علی لاریجانی رئیس مجلس از این طرح ماجرای چگونگی مواجهه با معضلات اجتماعی را وارد فاز تازه یی کرده است، چرا که طرح 20 نماینده یادشده در شرایطی به هیات رئیسه مجلس ارائه شده و به احتمال زیاد در جلسه علنی امروز مجلس مورد بررسی قرار می گیرد که هم اکنون نظرات متفاوت و بعضاً متضادی درباره برخورد با جرائم اجتماعی مطرح می شود.

در طرح 20 نماینده یاد شده علاوه بر اینکه مجازات سنگین اعدام برای مجرمان در نظر گرفته شده است، در عین حال بر اجرای فوری و بدون بخشش چنین مجرمانی تاکید شده است. آن گونه که خبرگزاری مهر از حمیدرضا حاجی بابایی نماینده همدان و عضو هیات رئیسه مجلس درباره این طرح نقل کرده است، دامنه گسترش جرائم اجتماعی برای نخستین بار به وبلاگ نویسان و راه اندازان سایت های اینترنتی هم کشیده شده است و هر فعال اینترنتی که مروج فساد، فحشا و الحاد شناخته شود، محارب شناخته شده و با صدور حکم اعدام مواجه خواهد شد.

حاجی بابایی در این زمینه گفته است؛ مرتکبان جرائمی که مصداق اخلال در امنیت روانی جامعه تشخیص داده می شوند محارب شناخته شده و به اعدام محکوم خواهند شد. وی سپس در تشریح جزئیات این طرح گفته است؛ براساس این پیشنهاد جرائم مخل امنیت روانی جامعه شامل راهزنی، سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف، تشکیل خانه فساد و فحشا، دایر کردن وبلاگ و وب سایت مروج فساد و فحشا، الحاد و قاچاق انسان به منظور سوءاستفاده جنسی، شرارت، آدم ربایی به قصد تجاوز یا اخاذی و... خواهد بود.

بر اساس این گزارش در مرکز و مراکز استان ها ستادهای ویژه یی تشکیل خواهد شد که وظیفه این ستادها کشف جرم و ساماندهی مبارزه با جرائم و اجرای احکام خواهد بود. اعضای این ستاد، فرمانده ناجا، معاون اول قوه قضائیه، دادستان کل کشور، معاون امنیت وزارت اطلاعات، معاون امنیت وزارت کشور، فرمانده سپاه، فرمانده نیروی مقاوت بسیج، رئیس سازمان صدا وسیما و... خواهند بود و در استان ها نیز مسوولان استانی در ستاد عضویت دارند. به گفته حاجی بابایی وظیفه این ستادها تعیین مصادیق جرائم مخل امنیت روانی جامعه، تعقیب و مجازات مرتکبان و اجرای مجازات آنان خواهد بود.

در صورت تصویب نهایی این طرح، علاوه بر اینکه مرتکبان جرائم مخل امنیت روانی جامعه به اعدام محکوم می شوند اماکن و وسایل نقلیه آنان نیز ضبط و توقیف خواهد شد. براساس این طرح رسیدگی به مجازات این مجرمان خارج از نوبت انجام می شود و احکام صادره نیز غیرقابل توقف، تعلیق یا تبدیل خواهد بود. بر اساس یکی از بندهای این پیشنهاد در صورتی که ماموران در تعقیب متهمان یا دستگیری آنان کوتاهی کرده و موجبات رهایی آنان را فراهم کنند به اشد مجازات محکوم خواهند شد.

هنوز ساعتی از انتشار سخنان حاجی بابایی نگذشته بود که علی لاریجانی رئیس مجلس در نخستین همایش اسلام و آسیب های اجتماعی حضور پیدا کرد و از تشدید مجازات عاملان مخل امنیت اجتماعی دفاع کرد. وی با تاکید بر اینکه طرح نمایندگان در واقع طرحی برای مقابله با اشرار است، گفت؛ چون میزان نگران کنندگی آسیب های اجتماعی بسیار بالاست و این مساله با بسیاری از مسائل کشور ارتباط دارد باید اهتمام بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

لاریجانی لازمه مقابله با آسیب های اجتماعی را در سازوکارهای خاصی دانست و در عین حال تمام ارکان کشور را به همکاری برای پیشبرد این طرح فراخواند.لاریجانی تصریح کرد؛ حل مسائل و آسیب های اجتماعی با بسیاری از امور دیگر از جمله شرایط اقتصادی، سنت های فرهنگی و اجتماعی و برخی رفتارهای مدیریتی در ارتباط است.

وی اضافه کرد؛ چون آسیب های اجتماعی موضوعات بسیار پیچیده یی است گاه از نظر نظریه پردازی نیز فقر در آن وجود دارد؛ بنابر این اهتمام شما به این مساله باید بیشتر از دیگر شئون حکومت داری باشد و سختی کار نباید شما را مایوس کند.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه جوامع بشری همیشه در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند، گفت؛ باید راه حل های مدونی برای مسائل اجتماعی ارائه کرد تا آرامش روانی بر جامعه حاکم شود.

لاریجانی درباره الگوبرداری از سایر کشورها برای حل آسیب های اجتماعی گفت؛ به سبب به هم تنیدگی آسیب های اجتماعی با سنت و فرهنگ در جامعه نمی توانیم با روش های دیگر معضلات خودمان را علاج کنیم.وی گفت؛ حکومتی خوب است که برای آسیب های اجتماعی فرمول حکومتی مطلوب داشته باشد؛ به ویژه در شرایط دوران مدرنیته که با آسیب های متنوع تری رو به رو هستیم.

وی سپس با دفاع از طرح نمایندگان در این باره گفت؛ نباید منتظر بمانیم عده یی از افراد شرور و ناهنجار، عده زیادی را دچار آسیب روانی و اجتماعی کنند و فقط چند سال زندان و جریمه نقدی شوند.وی افزود؛ کسانی که با آرامش روانی جامعه بازی و نگرانی ایجاد می کنند مصداق مفسد فی الارض هستند؛ چرا که آنها با اقدام خود به جامعه ظلم می کنند.
نظرات کاربران:
خدا پدرتان را بیامرزد اگر چنین کاری را دنبال کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد